人気ブログランキング | 話題のタグを見る

アンザックデーにて

今日フェイスブックに書いたこと
==============================
Nobody wants to get hurt. But when I got hurt,
my friends were nice to me. Their kindness
healed my pain and gave me the power for
solving the cause.
When somebody hurt you, don't use the energy
to see the situation in negative way.
Feel love from your friends.
Today is Anzac day. There were many stupid wars
but most people survived. The reason people want
to be alive is that we all know love gives us
happiness.
LOVE is much stronger than any weapons.
Thank you my friends. I LOVE YOU !!!!!!!!!!!!

==================================
(日本語の「愛してるよ。」と英語の"I love you !!!は
勿論違います。笑。「友達でいてくれて、ありがとう。」を
英語で直訳して言うのはかえって重い。笑。
最後は「皆ありがとうねぇ。」みたいな感じです。
Thank you for being my friendとは違います。
こんなこと書いたら遺書だと思われるよねぇ。笑。)

友達のfacebookのアンザックデーのポスターには
===================================
We didn't experience this but for not to waste the loss
of people's precious life we should learn how keeping
peace is important. I think talking well and listening
both sides of value and feeling the pleasure to
going towards making better tomorrow are the way of
keeping peace.
=====================================
ってコメント残しました。


大変な時好きな人が全速力で駆けつけてくれました。
本当に来てくれた訳ではないんですけど。

怒ってた。こんな顔見たことなかった。

その顔見た時、なんかしっかり自分で対処しなきゃな
って思って、本当はしゃがみ込みそうな気分だったけど
立ち上がった。

その時は「あー、もう嫌われたなぁ。私ってどうしてこうなんだろう。
自分が大嫌い。」って思ったけど、でも今になってじわじわと
真剣に思ってくれてたんだって涙が出てきます。

もう一度私のこと、いいなって思って欲しい。今は正直
いろいろあって疲れてるので、ちょっと休みたい気分なんですけど
疲れが癒えたら、なんかキラキラしたもの放ちたいと思います。


今日の友達のフィスブックで見つけた友達の写真、大きく
「いいね!」の気持ちです。お嬢さんの難病を乗り越えた
友達。何かに負けなかった人って輝いてますね。

アンザックデーにて_d0168540_10521138.jpg


にほんブログ村 海外生活ブログ オークランド(NZ)情報へ
にほんブログ村クリックありがとうございます。
オークランド在住の方にお役に立てれば嬉しいです。

今日のオークランドの天気 → 
by pukeko-p | 2017-04-25 10:53